Többszólamú
tévés
Birinyi József, a Tradíció Stúdió
és a Media Flash Reklám és Televíziós
Szolgáltató Mûhely vezetõjeként
az értékcentrikus mûsorkészítés
mellett teszi le a voksát.
- Kevesen tudják Önrõl, hogy
vegyésznek készült, majd közgazdásznak,
hogy aztán az ELTE néprajz szakán
kössön ki és a Filharmónia szólistája
legyen több hangszerrel. A kilencvenes évek
elején pedig a Néprajzi Múzeum
népzenei osztályvezetõi székét
hagyta ott, hogy létrehozza elõbb a Tradíció
Stúdiót, majd a Media Flash Reklám
és Televíziós Szolgáltató
Mûhelyt.
- A rendszerváltás után fogalmazódott
meg bennem a gondolat: "várat kell építeni,
hogy lantot pengethessek". A filmes világ
azonban már ezt megelõzõen sem
állt távol tõlem, álltam
a kamera mindkét oldalán: a Duna TV fõszerkesztõjeként,
rendezõ-, mûsorvezetõként
és televíziós mûsoraim és
a személyemrõl készített
portréfilm szereplõjeként egyaránt.
Ezek a tapasztalatok a késõbbiekben nagyon
hasznosnak bizonyultak. Megismervén a szakma csínját-bínját,
kiépítve a 6 kamerás és 3 digitális monitorozós gyártóbázist,
az általunk készített produkciókra egy cégen belül tudunk
teljes felelősségi kört vállalni, azaz a kreatív munkától,
a filmgyártástól a médiafoglalásig, az értékesítésen
át a produkciók finanszíroztatásának kérdéséig.
- Manapság egymást érik a vitatott szintű produkciók.
Mi erről az Ön véleménye egy olyan ügynökség, gyártó
cég tulajdonosaként, amely elsősorban gazdasági, társadalmi,
művészeti témákat feldolgozó magazinműsorokat, reklámfilmeket
készít?
- Sajnos a jelen hazai médiapiaci helyzetben egy-egy
tv-sorozat vagy produkció megrendelésénél alapvetően
nem az érték, a minőség dönt. Mi értékcentrikus műsorokkal,
széles területet felölelve próbálunk megjelenni. Gazdasági
és rendőrségi sorozatot, híradót, művészeti magazint,
ifjúsági, ismeretterjesztő sorozatot, PR- és reklámfilmeket
egyaránt készítünk. Március elején induló Energia 2003
című hét részes sorozatunk például a Paksi Atomerőmű
múltját - és jelenét mutatja be gazdasági és társadalmi
összefüggéseiben. A szombat este az ATV-n futó AutóKözlekedés
és a KerékAsztal autós magazinjaink a hivatásos autós
világra koncentrálnak. A két műsor egyébként az 1800
tagszervezetet tömörítő Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének
megbízásából készül, és elsősorban a közúti fuvarozásról
szól: a kamionos mítoszoktól az EU-csatlakozás problémájáig,
az előregedett járműparktól kezdve az utak állapotáig.
A KerékAsztal - amelynek műsorvezetője is vagyok - stúdióbeszélgetés
formájában 2-3 vendég segítségével jár körül egy-egy
témát. De említhetném például a FormaBontó című 30 perces
magazinunkat, ahol arra törekszünk, hogy gazdasági kérdéseket
közérthetően, de a szakmai mélységek tiszteletben tartásával
dolgozzunk fel.
- Az Önök műsorai, reklámfilmjei az MTV-től a Magyar
ATV-ig több országos csatornán is futnak. Egy 15-20
fős stáb hogyan tudja felvenni a nagyobbakkal a versenyt?
- Meggyőződésem és tapasztalatom, hogy üzletileg és
tartalmilag is megtérülő befektetés igényes alkotásokat
készíteni. A multiktól a kis cégekig a megrendelők színvonalas
produkciókat, spotokat keresik, amit sajnos a túlkínálattal
rendelkező piac nem minden szereplője képes nyújtani.
Kis ügynökség lévén a
legnehezebb a referenciapont megteremtése, azaz
eljutni az elsõ megrendelésig, de munkánkat
minõsíti, hogy ahol ez sikerül, ott
a cégek 80 százaléka újabb
megbízással visszatér hozzánk.
Vállalkozói szempontból mûsoraink
gyártása és az a 8-10 cég,
amelynek reklámtevékenységét
kizárólagosan a Media Flash végzi,
stabil alapot biztosít számunkra. Piaci
átlagáron vagy kicsivel alatta és
az egyes produkciókra teljes körû
felelõsséget vállalva dolgozunk
és üzleti sikereinknek köszönhetõen
ma már egyre gyakrabban "lantot is pengethetek".
Forrás:
Cash-Flow Gazdasági Magazin 2003. Március
|